28 February 2014

Drive to Krabi, Thailand - Part 3

Posted by Neeza Rvell at 7:41 AM



28/02/2014

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.


Sekejapnya masa berlaku. Hari ini adalah hari terakhir bulan Februari. Esok sudahpun bulan Mac tapi aku ni masih belum lagi menghabiskan cerita tentang pengembaraan ke pulau Krabi.







Setelah penat menikmati panorama di Pulau Bamboo, perjalanan diteruskan untuk acara menyelam di tengah lautan. Keadaan ombak yang agak bergelora membuatkan masing-masing mula rasa semacam. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 30 minit.


                                                Di usia 64 tahun, ibuku, Umi masih steady.


Yiem tak kurang hebatnya..menikmati angin sepoi2 ditengah lautan luas




                                           Berangan macam ada kat dlm kapal Titanic pulak



Sekarang semua sudah bersedia untuk membuat selaman yang pertama.Masing-masing dah tak sabar.Macamlah pro kan.Aku lagi hantam saja, berenang memang ke lautlah.terkial-kial saja kat situ...he..he..apa pun merasalah menengok ikan-ikan yang cantik2 belaka.










Memang puas bermain air kerana kami di bawa ke dua tempat lokasi snorkeling yang popular. Masing-masing puas hati berendam. Anak kecilku Qayyim sampai tak mahu naik ke bot.




Masing-masing sudah keletihan. Perjalanan seterusnya ialah menuju ke Pulau May Bay yang terkenal dengan lokasi pernggambaran filem the Beach.

Di dalam bot kami dihidangkan dengan buah-buahan segar buat pembasah tekak. Memang menyeronokkan. 



Seharian adalah aktiviti di pantai dan di lautan. Suasana santai yang amat berbeza. Lupakan segala hal-hal di pejabat. Fikiran rasa lapang dam segar sekali.

                                                           Memori indah untuk diingati                                                                                  


                             Anak buahku...Dua jejaka hensem yang 
                                           kepenatan

Jom kita ke Maya Bay...Nantikan....

Selamat malam

0 comments:

 

neeza blog Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez